torsdag 17 mars 2011

Varma sköna fleecetröjor!



När mina tjejer var betydlligt mindre än de är idag sydde jag dessa fleece-tröjor åt dem och detta var faktiskt det första jag sydde på min kära Cover Style (PFAFF)!

Jag kommer ihåg hur nöjd jag var med de fina overlock-sömmarna invändigt och täck-sömmen utvändigt. Det var stort att äga en alldeles egen overlock-maskin! :o) 

Men jösses vad tiden går, jag har haft den kära maskinen i 5 år nu och jag är otroligt glad över att jag till slut köpte den. Den är värd sin vikt i guld *ler* (nu håller jag bara tummarna för att det kommer en bandkantare som passar till den ;o)

Tillbaka till tröjorna: skulle jag sytt dem idag skulle jag haft dragkedja hela vägen och inte bara en liten uppe i halsen, men de har använts flitigt av både mina barn och mina systerbarn så jag kan nog egentligen inte klaga på resultatet! :o) 

Mönster:
Stoff och Stil

Material:
Härligt färgglad fleece som min kära mamma kom med ;-)

Bäst just nu:
Att jag är fikaansvarig på jobbet imorn vilket innebär att jag kommer baka kaka så att det även räcker till mig och maken ikväll :o)

Sämst just nu:
Att jag idag är väldigt stel i nacken :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar