söndag 6 mars 2011

Outfit till min systers bröllop


Denna outfit som jag hade för första gången på min systers bröllopsfest var bland det första jag sydde när jag tog tag i mitt intresse av att sy (vintern 2004/2005). En kjol med mycket tyg och härlig att dansa i. Toppen är ett linne med drapering över bysten. Till detta sydde jag även denna något glansiga kavaj, men den var verkligen pricken över i:et på en tillställning som detta!

Toppen och kjolen har hängt med på flertalet fester och banketter efter detta bröllop så det var verkligen en härlig start på det nytända intresset, och detta är nog fortfarande favoriten av allt som jag sytt åt mig själv...

Mönster:

Material:
Beställt från katalog men jag kommer inte ihåg namnet (och det företaget finns inte kvar längre) :(

Bäst just nu:
Att jag blir så glad av att få skriva om denna favorit.

Sämst just nu:
Att jag blivit smalare över höfterna så kjolen är i behov av att tas in om jag ska kunna använda den igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar