söndag 2 juni 2013

Nattlinne eller tunika... Det är frågan...

På Syfestivalen i februari i år hade jag med mig båda tjejerna. Tillsammans med allra bästa C och kusin K hade vi en härlig dag då vi spenderade mycket tid i varje monter :o)

På eftermiddagen gav kusin K och minstingen S upp och åkte och bowlade istället, men innan de smet hittade S detta fina tyg som hon ville ha ett nattlinne i. När det väl var sytt ändrades planerna och det blev en tunika istället ;o) nöjd blev hon i alla fall. (Till skillnad från mig... Men det märker ni längre ner på sidan...)

För att göra det enkelt för mig blev det även denna gång en påsydd mudd kring halsen och bara fållade kanter nertill och vid ärmaluten.

Mönstret är ett nytt från Allt om handarbete och trots att jag gjorde en stor storlek är den väldigt tight i ärmarna och kring bröstkorgen. Inte alls som jag hade tänkt mig. till råga på allt så tvättade jag inte tyget innan jag sydde (vilket jag brukar göra), resultatet blev att den blev ännu tightare och även för kort i ärmarna tunika redan efter första tvätten :( Dessutom tappade den färgen och ser sliten och noppig ut redan efter två tvättar!!! Inte den kvaliteten jag är van vid från JNY :(

Lite skillnad mot bilderna ovan... Trist.

Mönster:

Allt om handarbete

Material:

Dinosaurie-tyg och mudd från JNY

Bäst just nu:

Att jag fått två dagar på resande fot med jobbet vilket varit väldigt givande och att jag dessutom börjar närma mig slutet på klänningen jag stickar! :o)

Idag har det ju dessutom varit en underbar sommardag och jag har passat på att plantera lite blommor. Slog även till med en passions-buske... Helt underbara blommor!

Denna passade på att slå ut under eftermiddagen... Så fin :o)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar