torsdag 6 juni 2013

Vårtider blev till sommar...

... innan denna blogg kom ut i cyberspace. :o)

Redan i början av året fick jag inspiration från Karinottilia att knåpa ihop dessa trädgårdsförkläderna (har redan bloggat det som svärmor fick i 70-års present här)

Eftersom tillvägagångssättet redan finns så bra beskrivet i länkarna ovan skippar jag faktiskt att säga så mycket mer om det :o)

Tygerna till dessa förkläden köpte jag av just Karinottilia på Syfestivalen i februari. Det är jättefina tyger i superhärlig kvalitet!

Jag började med det mörka förklädet men tänkte mig inte riktigt för utan banden blev i kortaste laget vilket åtgärdades när ja sydde det andra. Jag gillar att kunna knyta själva knuten på magen och då måste man ta till lite extra på längden. Planen är faktiskt att sätta dit tryck-knappar på det mörka förklädet, så får vi se om det funkar bättre än att knyta på ryggen... *ler*

Min kära syster fick det ljusare förklädet när de var på besök sist och så tänkte jag behålla det mörka själv!

Är ärligt talat inte helt nöjd med dessa bilder (blir aldrig riktigt bra när man inte ger sig själv tid att tänka igenom vad man vill visa, men ni ser ju konceptet i alla fall :o)

Mönster:

Enligt Karinottilias instruktioner ;o)

Material:

Trädgårdstyger (vävd bomull) från Karinottilia

Bäst just nu:

När jag skriver detta ligger jag fortfarande i sängen och drar mig och hör hur min käre make fixar kaffe åt mig i köket, det är sann helg-känsla... kaffe på sängen och ingen tid att passa :o)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar