söndag 30 juni 2013

Även storebror fick mjukt paket...

 
Lilla E i förra inlägget har en storebror A som också skulle firas vid midsommar. Eftersom till och med jag inser att mjuka paket inte ligger högst på önskelistan hos barn i denna ålder, gav jag dem just dessa mjuka paket först (i hopp om att få någon uppmärksamhet och vilja att öppna :o). Det var faktiskt riktigt kul att se frustrationen i 6-åringens ögon innan han såg att det kom ytterligare ett paket *ler*. (Lego i hårda paketet var mycket uppskattat)

Det roligaste var dock att de båda två pep iväg och skulle prova de nya kläderna och hade dem sedan resten av dagen. Det tog jag som ett stort godkännande! :o)
 
 
T-shirten är en modifiering av Ottobre 301 till kortärmat. Som vanligt när jag syr till denna kille har jag använt en större storlek på längde än på bredden, blir mycket bra passform till honom på det viset.
 
Tyget är från Jofotex och jag hade lite huvudbry hur jag skulle göra med mudd-kanten i halsen. Jag har en hel del olika färger på mudd men ingen i de bruna/gröna/turkosa färgerna som dinosaurierna på tyget har... Min äldsta dotter (som pysslade med att sy en hund) tyckte jag skulle ta svart mudd, men till slut blev det ändå denna gråa mudd. Den smälter in bra och sticker inte ut, och jag känner mig fortfarande nöjd med detta val! :o)
 

Jag använde brun tråd för täcksömmarna och sydde även ner halsmudden med en dubbel täcksöm. Tycker det blir fint med en söm på mudden och en på tyget för den här typen av hals.

 
 
Material:
Dinosaurietyg från Jofotex, muddtyg från Ohlssons tyger (inköpt 2002... :o)

Mönster:
Ottobre Workshop 301 (raka modellen) med korta ärmar.

Bäst just nu:
Snart är det semester och vi ska börja med en tur till High Chapparal. Ska bli kul och väldigt skönt med semester!! Vill ju hinna blogga om min fantastiskt fina stickade klänning oxå, men då måste jag ta lite fler bilder först bara... Nästa inlägg kanske... Kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar