torsdag 29 augusti 2013

Fler tofflor

Att få gå och se bland annat Winnerbäck på invigningen av Tele2-Arena var ju fantastiskt trevligt. Supertrevligt sällskap och supergod middag på Mosebacke före evenemanget kompletterade ju det hela så att det blev en otroligt härlig kväll! Baksidan av detta mynt är att mina låsningar i bäcken/höft kombinerat med diskbrock inte var lika imponerad... Villoväge i 5 dagar efter kalaset och ryggen är fortfarande i olag. Som tur är har jag tid hos sjukgymnast på tisdag och har fullt förtroende för att hon får loss de värsta problemen :)

Ur 5 dagars vila har det kunnat produceras ganska mycket i stick- virkkorgen :o) tur att man kan utnyttja tiden *ler*

C beställde ju ett par "Crocodile stitch boots" i våras men första försöket blev alldeles för små. Så nu har jag fixat klart hennes nya som passar (och dessutom har lite utrymme att växa i).

Sulan gjorde jag i Raumas Gammelserie 2-tråds (samma garn som de förra tofflorna). Anledningen var att jag tyckte att dubbelt garn med detta kändes som det gav en lite rejälare sula som förhoppningsvis håller ett tag.

Själva foten och skaftet gjordes sedan i ett Opal-garn jag köpte på Syfestivalen i februari i år.

Eftersom jag även använde detta Opal-garn för den Mystery KAL jag gjorde tidigare i år, räckte inte garnet riktigt ända fram, utan det fick bli fyra rader av "fjäll" istället för fem som det egentligen ska vara. Men så fick det bli denna gång :o)

Temat för dessa tofflor är faktiskt -garnet tar slut-. Jag hade bara en cm kvar av tån på ena sulan när mitt Rauma-garn tog slut. Men då efterlyste jag det på "En meter garn" på Facebook och fick hjälp med några meter garn så att jag kunde avsluta sulan!! Det finns mycket bra sidor på internet och Facebook!!! :o)

Även denna gång är knapparna från Tusen idéer! :o)

Utöver detta så har jag kommit en bra bit på min makes kofta! :o)

Mönster:

Crocodile Stitch Boots av Bonita Patterns (finns att köpa på Ravelry)

Material:

Knappar: Tusen ideér

Garn: Opal Asia (75% superwash och 25% Polyamid), samt Rauma Gammelserie 2-tråds (100% ylle)

Bäst just nu:

Att ha en ledig sensommar/höst-vecka med familjen uppe i Norrland :o)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar