onsdag 31 juli 2013

Ännu ett husdjur

Jag och äldsta dottern spenderade en lördag i syrummet. Jag fixade med mina saker och hon började rita av mönster och klippa ut delar till denna lilla skapelse.

Hon började naturligtvis med att rota igenom mina stuvhögar och tyglådor i jakten på den perfekta kombon :o)

Det prickiga tyget är ett Tilda tyg från Panduro och det blommiga är ett tyg jag fått från svärmor! Nos och ögon är inköpta på Panduro och ditlimmade.

Jag hjälpte henne sedan att sy ihop härligheten då det var väldigt pilligt och hon inte ville försöka ig på det! ;o)

Mönstret till denna lilla söta varelse införskaffades av tjejerna på symässan i Älvsjö i februari i år.

I mönstret ingick även en lite större hund som jag funderar på att fylla med vete när vi väl gör den... Visst vore väl detta en väldigt mysig vete-kudde?!?

Kram Angi

Ps: på gång just nu... Pyjamas till kompis, virkad kofta till mig (blockas just nu så snart bloggas den), ursöta tofflor till C, garn beställt till kofta till maken och ursnygg pläd/poncho/väst till mig... Tror hösten är räddad... :o) (Skulle vilja sy en kavaj till mig själv också...)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar