måndag 29 juli 2013

Mystery KAL

Innan jag började "hänga" på Ravelry hade jag aldrig hört talas om KAL, men det är helt enkelt en KnitALong (sticka tillsammans). En tråd läggs upp på Ravelry där mönstret läggs ut och stickerskor från hela världen är med och stickar och visar upp sina framsteg, diskuterar svårigheter och hjälper, peppar varandra tillsammans med tips och info från "stick-ledaren".

Denna KAL hoppade jag på just för att det var en mysterie-variant. Dvs man visste inte vad resultatet skulle bli när man började :o)

Trots att jag stickade en provruta för att kolla stickfastheten, så blev slutresultatet väldigt väldigt tight... Så S blev glad när hon fick tillskott till sin garderob istället ;o)

Toppen är egentligen tänkt att använda åt andra hållet men S gillade denna variant bättre.

Den är stickad helt och hållet med rätstickning med stickor 7 mm så den var väldigt snabbstickad. Jag är däremot fortfarande förvånad över hur mycket den drog ut sig när man blockade den. Blev ju en helt annan top efter! :o)

Före blockning...
... och efter blockning

Material:

Handfärgat Opal (75% superwash och 25% polyamid)

Garn jag köpte på symässan i Älvsjö i februari för att till ett par tofflor till mig... Kanske räcker till tofflor fortfarande... Återstår att se ;o) Jag köpte detta av en supertrevlig kvinna men kan bara inte komma på vad de hette, så jag kan tyvärr inte länka in butiken denna gång :(

Mönster:

Yarn Madness Mystery KAL på Ravelry

Bäst just nu:

Fjällsemester med familjen under veckan som varit! <3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar