söndag 22 januari 2012

Produktutveckling


Är man ingenjör så är man... måste göra bättre och fixa till så att man blir ännu lite nöjdare... och koncentrationen ser det inte ut att vara fel på *ler*


Min favoritväst som jag stickade för något år sedan har använts flitigt men jag har inte kunnat låta bli att störa mig på att det syns en "skarv" där jag stickat på resåren mitt fram...



När jag var på Tygvaruhuset förra gången så hittade jag ett grått sidenband som jag insåg skulle matcha alldeles ypperligt till västens färg. Så nu under veckan när jag suttit här utan min overlock-maskin passade jag på att fixa till min väst. Jag är extremt nöjd med resultatet. En bonus blev att västen fick lite mer stadig också. Inte helt fel faktiskt.



Får jag säga det själv, så tycker jag faktiskt att det ser rätt proffsigt ut! ;o)


Detta trix ska jag helt klart ta med mig till mina kommande stickprojekt...


Bäst just nu:

Att vi haft en helg full av vinter!! (Jo, pappa JAG gillar vintern även om inte du gör det *ler*) I lördags var det långfärdsskridkor med hela familjen plus vänner och idag har det varit pulkaåkning mitt i snöyran!! Härligt!


 

5 kommentarer:

  1. Det blev så otroligt proffsigt. Ibland är det bra när overlocken är hos doktorn. ;-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Proffsigt helt klart! Hur blir det på framsidan?

    SvaraRadera
  4. Jag kan köpa vintern vi har här, men mer det inte vara. Men från det till hantverket. Du är duktig! Pappa

    SvaraRadera