måndag 25 mars 2013

1-års outfit

När lille N föddes för ett år sedan fick han ett set med döskalle-byxor och en turkos body med får (bloggat här och här). Nu när han fyllde ett fick an ett uppgraderat kit som passar en tuff kille med mycket spring i benen och bus i blicken...

Jag hade medvetet sparat på döskalletyget (otroligt mjukt manchestertyg med tryck på) för att kunna fixa nya byxor åt honom, men det var ren tur att jag hade kvar av fåren :o) Jag gjorde inga konstigheter utan en Ottobre-tröja och ett par muddbyxor som jag av en slump fick låna mönster av från Thea (Kokalal) på en av våra underbara syjuntor.

Jag valde att inte bandkanta utan det blev en lite tuffare variant med ditsytt muddtyg med stickning.

Sen är det ju så att jag känner den här familjen och vet att de gillar att vara ute i skog oh mark. Därför kunde jag inte låta bli, utan det blev en tröja med svensk djungel också ;o) Till den tröjan sydde jag även ett par svarta muddbyxor, också det i den mjukaste manchestern...

Dagen innan vi skulle överlämna härligheterna fick jag även en beställning på mössa till Lill-kisen och det blev en matchande till tröjan. Så nu får jag passa på att säga Grattis N på din dag idag! :o)

Material:

Manchester tyger (både svart och med dödskallar) från Stoff & Stil

Turkosa får i Jersey från Strömming Design

Svensk djungel i Jersey från JnY Design

Mönster:

Muddbyxor: kommer tyvärr inte ihåg vad det var för mönster jag lånade från Thea, men bra blev det ;o)

Tröjor: Ottobre Workshop 301 (raka modellen i stl 92)

Bäst just nu:

Att jag i skrivande stund sitter helt ensam hemma och njuter av tystnaden och lugnet... Ärligt talat skulle jag inte vara särskilt ledsen om jag fick en helg (eller vecka) helt ensam att bara rå om mig själv och bara vara... Hur skönt skulle inte det vara... :o)

 

1 kommentar: