tisdag 29 januari 2013

Klar!

Nu har jag pysslat/sytt allt jag köpte på förra symässan, så nu kan jag med gott samvete gå i februari och frossa... :o)

Denna söta portmonnä köpte jag material till i oktober. Den ska få bo i min bil där jag lider brist på myntförvaring. Det var planen från början, varför fodret är färgmatchat med bilen ;o)

Ett lite lagom pilligt pyssel för en ensam söndag (när resten av familjen var ute och åkte skridskor). Det pyssligaste var att få dit bygeln snyggt...

Fick ju använda de få lite roliga sömmar jag har på min maskin för kviltningen också! Blev väldigt fint med melerad tråd som gav mer liv åt kviltningen...

Material:

Tyger från "Garn & Tyghörnan"

Bygel och vadd från "Quiltbiten"

Mönster:

Quiltbiten

Bäst just nu:

Att det snart är dags för symässa igen, och att krafterna börjar återvända efter måndagens magsjuka...

 

5 kommentarer:

  1. Så söt! Ser lite pilligt ut att sy. Det är nog enda bilen med färgmatchad portmonä :-)

    SvaraRadera
  2. Superfin!
    Är inte alls avis på dig som får gå på symässor hit & dit... ;)

    Kram Veronika F :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planera in en weekend i Stockholm i oktober och gå på symässan då (om det är för tight att få till det till om två veckor...). Husrum har du naturligtvis här! :o)
      Kram

      Radera
  3. Hur lockande lät inte det där då.... :)
    Har fått strosa bland lite tyger idag fast det går ju inte att jämföra med en weekend med en MASSA tyger och smått & gott!

    Kram Veronika

    SvaraRadera