torsdag 3 januari 2013

Ledighetsaktiviteter...

Jullov i två härligt långa veckor och igår bestämde jag och brudarna oss för att göra ett ryck med häftpistolen... Om vi hade hittat den vill säga. Häftpistolen var spårlöst försvunnen och våra intentioner kunde tagit ett abrupt slut, men vi bor ju på världens bästa gata med världens bästa granne som hade ordning på sina grejer så vi kunde sätta igång...
Resultatet av ett par timmars arbete var fyra omklädda matbordsstolar och piffade myshörnor hos tjejerna.
Stolarna fick en svart mockautstyrsel och blev hur läckra som helst!
Före fix...
Efter fix...
I tjejernas rum ville vi få lite trevligare utsikt under loftsängarna än ribb-bottnarna... Stora tjejen vill ha svart-vitt tema medan lillasyster ville ha blommor. Betydligt mysigare efter än före... :o)
Före fix...
Efter fix...
Före fix...
Efter fix...
Dagen efter tog jag och maken tag i tyget vi köpt för att hänga i trappen. Lite sömnad senare (av mig) och lite stegklättring och fixande av trästång (av maken) var så mästerverket på plats! Enkelt sätt att få lite husdjur hemma! *ler*
Trappdekoration...
Material:
Mockaimitation från Stoff och Stil
Tyger från IKEA

Bäst just nu:
Att ikväll blir det årets första syjunta och jag ska försöka bli klar med min regnkappa!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar