lördag 15 oktober 2011

Tennarmband

Armband till min svärmor, en kombination av koppar och tenn på svart renskinn

Häromdagen när jag satt och tittade på gamla bilder hittade jag dessa foton. Det är ett axplock av alla tennarmband  och tennhalsband som jag gjort genom åren. Peaken på tillverkningen var när barnen var små men det händer fortfarande att sakerna åker fram och det tillverkas ett örhänge eller så *ler* 

Armbandet ovan blev min favorit, jag gillade kombinationen av tenntråd och koppartråd. Jag vet att jag också gjort flera alster med olika färgade tenntrådar (röd, grön och blå) vilket också var väldigt fint (men jag hittar tyvärr inga bilder på det :o( 

Nåväl, nedan kommer de armband/halsband som jag har bilder på :o) 

Andra armbandet till min man, han har varit så duktig att använda sina armband att
han bokstavligt nött slut på dem båda *ler* Detta armband har en koppartråd som
kontrast till tenntråden och är monterad på svart renskinn.

Till vänster: Första armandet till min käre make, brunt skinn inflätat tillsammans 
med tennet och fäst på brunt renskinn. Till höger: Andra armbandet till mig själv, 
även detta med inflätat skinn men även kantat med tvinnad tenntråd. Alltsammans 
monterat på brunt renskinn.
Mitt allra, allra första armband. En fyrfläta med ett svart skinnband i mitten, monterad 
på svart skinn så klart.

Till Vänster: Ett litet barnarmband till mina döttrar (båda har fått ha dem när de var små).
Till höger ett matchande halsband till mamman :o)
Till vänster: Ett armband till en mamma och till höger en liten doppresent till hennes dotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar