onsdag 14 september 2011

Benvärmare

 

Vid mitt allra allra första besök på syfestivalen (som då höll till i Sollentunamässan) köpte jag mönster, garn och stickor för att sticka mig ett par benvärmare. Då jag inte hade stickat något på säkert 15 år var detta en rejäl utmaning *ler*

 

Strumpstickor skulle naturligtvis användas och jag är inte riktigt kompis med denna typ av stickning. Men efter mycket slit så blev det ett par benvärmare... som var lite för tighta och hamnade långt ner i en låda...

 

Tre år senare hittar min dotter dessa "klenoder" och provar dem och utbrister glatt att dem vill hon ha! Så fantastiskt skönt att de kom till användning till slut i alla fall :o)

 

Material:

Garnet heter Opal och består av 75% superwash ull och 25% polyamid.

 

Mönster:

Ett mönster på benvärmare som jag fick med mig från Opalgarn när de var på syfestivalen.

 

Bäst just nu:

Att tjejerna börjar vara så stora! Det är ju helt fantastiskt att se individerna som utkristalliserar sig allt tydligare. Vi måste nog ta en ordentlig tjej-fika någon dag, vi tre tjejer i familjen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar