torsdag 11 augusti 2011

Enkel men trevlig väst med lite militär-look

 

Efter ett sommaruppehåll i bloggandet känns det som att det är dags att börja få in de alster som producerats under ledigheten :o)

 

 

Först ut är en ganska enkel väst stickad i bomullsgarn. Jag valde ett brunt garn som jag tyckte hade en härlig färg (måste säga att den gör sig ännu bättre i verkligheten än på bilden). Det är slätstickning och resårstickning. Så mycket enklare kan man faktiskt inte göra det. Den får ett väldigt fint fall när man har den på sig och knapparna är en fin detalj som gör hela västen.

 

 

Eftersom döttrarna gått på simskola under våren så har majoriteten av stickningen genomförts i badhusets omklädningsrum eller kafeteria, och de sista resårerna gjordes under bilresor på semestern. Jag tycker det är så skönt att ha något sticke på gång för sådana tillfällen :o)

 

Nästa stickprojekt är precis påbörjat, men det lär dröja ett tag innan det blir något resultat här på bloggen då stickning är väldigt mycket mindre produktivt än att sy, men jag kan avslöja att det blir något betydligt färggladare :o)

 

Material:

Garn: Drops Paris (100% kammad bomull) - inköpt i Lerdalaboden i Jönköping som jag varmt rekommenderar ett besök om ni har vägarna förbi. De har ett riktigt bra sortiment av garner!

Knappar ifrån Tygvaruhuset

 

Mönster:

Kreativ stickning nr 12, 2011

 

Bäst just nu:

Att man får så mycket energi av inspirationen när man påbörjar något nytt i stick- eller syväg :o)

 

Sämst just nu:

Att jag gärna hade haft kvar sommarvärme liiiite till...

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Fin fin! Jag har också påbörjat en chokladbrun väst måste vara mitt undemedvetna som inspirerat :-)

    Dessutom ska jag också starta en blogg, jag bara härmar storasyster!

    Syster yster

    SvaraRadera
  2. Vad kul!! När kör du igång? Vad ska den heta?? :o)

    SvaraRadera
  3. När får vi se en bild på det förklädet utan överdel?? Kram Mie

    SvaraRadera
  4. Det är på gång... kanske skulle ta och publicera redan ikväll... *ler*

    SvaraRadera