måndag 18 april 2011

Kavalkad i velour



Jag köpte på mig lite olika färger av mönstrad velour på Ohlssons tyger, och bestämde mig för att sy singoalla-klänningar och det blev en hel hög av den varan. Här är en bild på tre av dem. Alla dessa blev presenter till nära och kära, sen syddes det faktiskt ytterligare tre som får visas på bild en annan gång :o)

Klänningarna blev verkligen mjuka och goa, som en mysdress fast i klänningsform :o)

Mönster:
För de två mindre modellerna: Allt om handarbete 7/juli 2009
För den större: Ett mysigt mönster jag fick av Thea (Tack!)

Material:
Mönstrad velour från Ohlssons tyger

Bäst just nu:
Att solen värmer så skönt och man kan sitta ute och känna hur energin återvänder!

Sämst just nu:
Att jag idag gjort en 14 timmars arbetsdag...


2 kommentarer:

  1. Jättefina!
    Men vad gör du inne och jobbar när det är så här fint väder ute? Schas, ut med dig! ;-)

    SvaraRadera