söndag 14 april 2019

Tant Ulltuss Strumpor

Som vanligt när man går runt på syfestivalen så hittar man så mycket fint man vill hinna göra. Detta var ett impulsinköp som faktiskt blev gjort! (lite tack vare att det ena paret var till dottern och hon var väldigt tydlig i sina önskningar om att de skulle bli klara!) ;)

Jag har haft lite svårt att ta tag i både att sticka strumpor men framför allt flerfärgade alster över huvud taget. Nu blev det både och på en gång vilket var bra.
Första paret ut blev dotterns melonstrumpor som tog ett par veckor att få ordning på. Största frustrationen var faktiskt när vi hade en långhelg ute i våra älskade torp då jag skulle påbörja strumpa nummer två och inser att jag inte fått med mig det vita garnet... Suck. Vilken frustration (detta hände precis när bilden nedan togs...).
Hade ingen annan stickning heller med mig så barnen var nöjda då jag helt plötsligt ville spela mer spel mm och inte satt med stickning i knät :)


 Men väl hemma igen kunde strumpa två fortsätta och bli klar.




När detta var klart var det regnbågssockar till mig själv som stod på tur..






Mönster:
Tant Ulltuss strump-bok
Material:
Färdiga garnkit från Tant Kofta
Bäst just nu:
Att jag skaffat mig en ny dator så att jag förhoppningsvis kan ta mig ut hit till bloggen lite oftare... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar