måndag 14 november 2011

Dregligt värre...


När jag och tjejerna hälsade på kompisar i de norra delarna av landet fick vi se att deras lille son var inne i värsta dreggel-åldern :o)

Med detta i bakhuvudet så syddes det lite dreglisar som numera bor i sköna norrland! För att göra dem så dreggeltåliga som möjligt är baksidorna sydda i plastad frotté med den frottéiga sidan utåt (och plasten inne i dreglisen så att säga). Detta gör att även om dreglisen blir blöt så läcker det inte igenom till kläderna under!


Först blev det lite elefanter och ugglor...


... och sen lite färggladare ugglor, traktorer och enfärgat :o)


Föräldrarna verkar väldigt nöjda så jag hoppas lille N också är det *ler*

Det är första gången jag syr dreglisar och det var faktiskt mycket enklare än jag trodde. Min kära Pfaff verkar klara skarpa svängar mycket bättre än jag trodde (har nog aldrig utmanat den med det förut :o)

Mönster:

Material:
Diverse överblivna stuvar som ni säkert känner igen från mina andra inlägg, samt plastad frotté från ett felköpt lakan jag haft liggande...

Bäst just nu:
Att jag och bästa C fick gå och mysa på Symässan hela dagen i fredags :o)

Sämst nu lite senare:
Att det verkar ha blivit storknas med denna blogg-sida. Nu kan ni förhoppningsvis se den även från Bloglovin och även kommentera... Försök gärna så att jag ser att det funkar *ler*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar