tisdag 8 januari 2013

Volanger runt halsen

En väninna stickade sådana här fina halsdukar förra vintern men jag kom mig aldrig för att prova på. Men i våras när jag och min mamma var på Ejes garn i Solna för att köpa yllegarn till C:s lusekofta som mamma håller på att sticka så hade de en hel korg full med volang-garn och då slog jag till och köpte till två halsdukar.


Vi hann dock inte mer än hem innan vi kom på att vi missat att köpa ett garn för att även kunna fixa makens tröja till en kofta och vände tillbaka mot Solna. Då hade Ejes garn fått in en ny leverans av volang-garn, och nu hade de ett så himla fint i höstens alla färger... Var ju tvungen att köpa det med :o)

Så under sensommaren och hösten har det stickats en hel del halsdukar (flera av dem har jag gett bort), och på Syfestivalen i oktober fyllde jag på med ytterligare volang-garn *ler*

Kul att sticka (fast det känns ju inte som riktig stickning utan mer som ett pyssel...) och fort går det. Ca två timmar så har man en halsduk färdig!

 

Nu har jag ju inte lyckats ta bilder på alla halsdukar men en helsvart och en petrol-färgad har det också blivit... Och ett nystan ligger ostickat... :o)

Bäst just nu:
Att vardagen återvänder. Det är skönt att vara ledig, men det är så mycket extra plockande och matfixande när man är hemma allihop... Jag skulle däremot kunna tänka mig att vara hemma själv ett par veckor till... Skulle vara skönt *ler*

Ps: på översta bilden ser ni min otroligt härliga stickväska som bästa Sonja Åkesson har sytt åt mig! Blir glad varje gång jag ser den (=dagligen :o)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar