söndag 12 juli 2015

Snabbstickad halsduk

Behövde en lite mindre och nättare halsduk att kunna ha istället för en snusnäsduk under jackan. Min kära syster hade stickat en enligt detta mönster om jag tyckte blev helt rätt i storlek så det blev en likadan.

Jag hade över lite garn från ett av mina första alster på bloggen och det räckte mer än väl till denna skapelse.

Otroligt mjukt och skönt garn som är hur mysigt som helst att ha runt halsen :-)

Sjalen består i stort sett av tre repetitioner av slätstickning med hålmöster emellan. Enkelt och snyggt. Det hela avslutas med väldigt lös avmaskning för att få en lös mysig kant.

Mönster:

The age of brass and steam kerchief av Orange Flower yarn

Material:

Manos del Uruguay Silk Blend (70% Merino och 30% Silke), färgkod 7105

Bäst just nu:

Detta blev helt klart en av vårvinterns favoriter, men inför nästa säsong ska jag sy dit en knapp så man kan hålla ihop den utan att behöva försöka knyta ihop den :-)

På Ravelry heter jag Angishorna :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar